Mimarlık ve Eğitim Kurultayı-VI İzmir'de Düzenleniyor:

11 Ekim, 2011
23424
Mimarlık ve Eğitim Kurultayı-VI İzmir'de Düzenleniyor:

Mimarlık mesleğinin tüm paydaşlar tarafından tartışmaya açıldığı Mimarlık ve Eğitim Kurultayları’nın altıncısı, Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi’nin evsahipliğinde 16-18 Kasım 2011 tarihleri arasında gerçekleştirilecek.

Mimarlık ve Eğitim Kurultayı-VI’nın teması “Mimarlık Eyleminin Gelişimi ve Çeşitlenmesi” olarak belirlenmişti. Oluşturulan çalışma grupları, belirlenen tema ve gündemlerle çalışmalarına başlamış, dönem içinde oluşturulan alt komisyonlarla birlikte bugüne kadar 30’un üzerinde toplantı gerçekleştirmiştir.

Birinci kurultaydan itibaren sürekliliği olan çalışma gruplarından “Mimarlık Lisans ve Lisansüstü Eğitimi” çalışma grubu, mimarlığın yoğun gündemini oluşturan üç farklı konuda alt komisyonlar oluşturmuş ve ayrıntılı çalışmalar üretmiş, bununla birlikte bir Çalıştay gerçekleştirmiştir:

  1. Mimarlık Bölümü (Lisans ve Yüksek Lisans Programları) Açılması ve Sürdürülmesinde Aranacak Asgari Koşulları Belirleme Komisyonu
  2. Mimarlık Bölümlerinin İçinde Yer Aldığı İdari Yapılanmalardaki Çeşitlenme ve Farklılıkları İnceleme Komisyonu
  3. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Mimarlık ve Yapı Temel Alanında İnceleme Komisyonu
  4. Mimarlığın Paydaşları Arasındaki İlişkiler, Etkileşim ve Değerlendirme Çalıştayı

Kurultayın sürekli çalışma gruplarından bir diğeri olan “Mimarlık Eğitiminde Staj” çalışma grubu ise üç farklı alanda bilgi toplamak üzere komisyonlar oluşturmuştur:

  1. Profesyonel Mimarların Staj Değerlendirmelerini Araştırma Komisyonu
  2. Öğrencilerin Staj Değerlendirmelerini Araştırma Komisyonu
  3. Uluslararası Mimarlık Ortamında Staj Araştırma Komisyonu

Mimarlığın güncel gündemi üzerinden belirlenen kurultay ana teması, her dönem farklı bir konuya ağırlık vermektedir. Bugüne kadarki kurultaylarda mimarlığın geleceği, formasyonu, eğitimin yeniden yapılanması, sürekliliği ve kalitesi tartışılırken bu yıl ağırlıklı olarak meslekteki parçalanma ve çeşitlenme tartışılmaktadır. Bu gündemleri araştırmak üzere kurgulanan “Mimarlıkta Güncel Eğilimler” çalışma grubu, mimarlar, mimarlık öğrencileri, mimarlık sektör temsilcileri ve halktan kişiler üzerinde yaptığı araştırmaların sonuçlarını kurultay oturumlarında paylaşacaktır.

Mimarlık ve Eğitim Kurultayları sürecinde ortaya çıkan üçlü yapıdan ikisi olan “Sürekli Mesleki Gelişim Merkezi” ve “Mimarlık Akreditasyon Kurulu” 2006 yılından itibaren çalışmalarını sürdürmekte, deneyim ve birikimlerini Kurultaya sunarak tartışma ve değerlendirmeye sunmaktadır. Bu yıl da, bu iki yapının geldiği nokta mimarlık kamuoyu ile paylaşılacaktır. Üçlü yapının sonuncusu olan “Mesleğe Kabul Kurulu” ise hukuki zeminin olgunlaşması ve çalışma esaslarının geliştirilmesi amacıyla çalışmaları devam etmektedir. Bu çalışmaları sürdürmek amacı ile bu yıl oluşturulan “Mesleğe Kabul Kurulu” öncelikli olarak kurultaya yönelik çalışma üretecek, kurultaydan gelen değerlendirmelere göre oluşum sürecini devam ettirerek yapının hayata geçirilmesi için çalışma yapacaktır.

Araştırma ve incelemelere de yer verilen komisyon çalışmaları Eylül ve Ekim aylarında gerçekleştirecekleri toplantılarda raporlarını oluşturacak ve kurultaya sunmak üzere çalışmalarını tamamlayacaklardır. Ekim ayında ilan edilecek olan programa göre kurultay oturumlarında sunulacak ve tartışmaya açılacak olan çalışma grubu raporlarının, meslek alanına ışık tutması ve mesleki ortamın değerlendirilmesinde bir araç olması beklenmektedir.

Mimarlık Okulları Bölüm Başkanları İletişim Grubu (MOBBİG) (www.mobbig.org), Mimarlık Fakültesi Dekanları Konseyi (MİDEKON) (www.midekon.org) ve Mimarlık Akreditasyon Kurulu (MİAK) (www.miak.org) gibi yapılarla iletişim içerisinde yürütülen çalışmalarda Oda ile akademi alanı, serbest mimarlık ortamı, kamu çalışanları, öğrenciler gibi birçok paydaş bir arada yer almaktadır.

Kurultaylarda öğrenci değerlendirmelerine önem verilmiştir. Daha önceki kurultay çalışmalarında öğrenci çalışmaları gerçekleştirilmiş ve oturumlarda yer verilerek mimarlık meslek ortamı ile birlikte değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmelerin en önemlisi mimarlık öğrencilerinin kurumsal bir yapıya kavuşturulması olmuştur. Buradan yola çıkılarak 2006 yılında Mimarlar Odası Öğrenci Üye Yönetmeliği Genel Kurul tarafından onaylanarak yürürlüğe girmiştir. Bu tarihten itibaren geliştirilmeye çalışılan kurumsal yapı 2009 yılında gerçekleştirilen 5. Kurultay ile olgunlaşmış ve kurultayın hemen ardından öğrenci çalışmalarına hız verilerek Şubelerde Üniversite Öğrenci Temsilcilikleri oluşturulmuş, Oda merkezinde ise Öğrenci Temsilciler Kurulu belirlenmiştir. Mimarlığın önemli paydaşlarından biri olan mimarlık öğrencilerinin, bu süreçlerden elde ettiği deneyimler ile meslek ve eğitim ortamına dair tartışmalarını içeren Mimarlık Öğrencileri Forumu 8 Ekim 2011 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirilecektir.

Bununla birlikte “Kamuda ve Özel Sektörde Ücretli Mimarlık Hizmetleri Çalışma Grubu” Mimarlar Odası İşyeri Temsilcilikleri Eşgüdüm Komitesi (İTEK) ile birlikte ortak çalışmalar yürütmüş; 17 Eylül ve 24 Eylül 2011 tarihlerinde Gaziantep, Bursa, Trabzon ve Konya Bölge Toplantıları, 25 Eylül 2011’de İstanbul’da Özel Sektörde Ücretli Çalışan Mimarlar Forumu gerçekleştirilmiştir. 22-23 Ekim 2011 tarihlerinde Ankara’da İMO Teoman Öztürk Salonu’nda düzenlenecek olan “Kamuda ve Özel Sektörde Ücretli Çalışan Mimarlar Kurultayı-2”nin sonuçlarına da Mimarlık ve Eğitim Kurultayı içerisindeki oturumlarda yer verilecektir.

Mimarlık bölüm başkanlıklarının kendi belirleyecekleri yöntemle seçecekleri diploma projelerinden oluşan serginin ikincisi için de çalışmalar başlamıştır. Son sınıf öğrencilerinin mimarlığa adım attıkları projelerden oluşan sergi, mesleğin her boyutu ile ele alınarak tartışıldığı Mimarlık ve Eğitim Kurultayları’na renk katmaya devam edecektir.

Bilgi için: www.mo.org.tr/mek